Pagina's

dinsdag 15 februari 2011

Dus, ik ben zwanger en ik klus..

Tja, ik vind het zelf ook niet zo leuk, maar het is hier even wat rustiger, zeker op creatief gebied. Dat komt door twee oorzaken. Of eigenlijk één, want die heeft weer gevolg dat..

Mijn zwangerschap. Oh wat geniet ik ervan en wat is het bijzonder! Zo'n kleine frummel in je buik, je lichaam dat helemaal verandert en een echt mens bouwt. Onvoorstelbaar dat er over een maand of drie weer een mensje bij is. Een echt persoontje, alles er op en er aan.
Maar bij dat veranderen van je lichaam hoort ook de vermoeidheid, de pijnlijke rug en heupen en de logheid. (ja logheid, ik voel me al een behoorlijke walvis af en toe)

Dus complete avonden achter de naaimachine zijn er niet meer bij. Dat trekt mijn rug niet en bovendien lig ik vroeg te slapen. Hetzij in m'n bed, hetzij op de bank. :-)

En doordat er kleine bijkomt, is een extra slaapkamer wel handig. Dus zijn we hier hard aan de klus. De opbergzolder wordt omgetoverd tot een heuse, grote zolderkamer! Het wordt ontzettend mooi, maar wat een klus zeg. Alles moest gedaan worden, de vaste trap, de dakkapel, de wanden en de vloer. Gelukkig hebben we trap en dakkapel laten doen, maar het afwerken doen we allemaal zelf. Gelukkig zijn we het stadium van muurtjes plaatsen, isoleren en gipsen al voorbij. Nu is het nog veel behangen, schilderen en dan de écht leuke klus; inrichten en decoreren!

En hoewel de meeste credits naar mijn man gaan (zo'n ontzettende kanjer! die kan alles, klaagt nooit en komt me na het klussen ook nog heel lief een pot thee brengen!), help ik zelf, waar mogelijk, ook mee. Ik ga niet meer sjouwen, maar behangen en verven gaat nog best.



Dus vandaar, ik ben zwanger en ik klus. En helaas gaan er maar 24 uur in een dag en slaap ik daar ook nog een groot gedeelte van. Maar... over 3 weken hopen we klaar te zijn met de kamer. Misschien dat er dan af en toe weer wat tijd is voor de naaimachine!

1 opmerking:

  1. Succes met klussen! ik ben benieuwd naar het eindresultaat....(hoezo nieuwschierig..)
    en wat een leuke muts! theemuts..bedoel ik dan ;)

    BeantwoordenVerwijderen