Pagina's

donderdag 16 februari 2012

Peuterpraat 3.

Druif is inmiddels een kleuter, een echte. Ze heeft vandaag zelfs (voor het eerst!) een vriendinnetje te spelen. Ook een behoorlijke mijlpaal voor mezelf, ik voel me heel erg 'de moeder van'. :-)

Maar deze peuteruitspraken vond ik te mooi om niet te plaatsen, dus nog één keer een rijtje peuterpraat, volgende keer noemen we het gewoon kleuterpraat. Ik ben benieuwd of Spruit ook zo'n lekkere kletskous wordt, tot nu blijft het bij "da!" en "jaja".

"deze peer is een beetje sabbelig"

Druif tegen Spruit (5 maanden oud) "je mag niet met volle mond praten"

"mama, nu lust ik wel apokaho"

Druif die tegen Spruit fluistert: "ik ga altijd voor jou zorgen." Het was duidelijk niet voor mijn oren bestemd, echt voor haar broertje, zo lief. Je kon me ter plekke opdweilen, helemaal gesmolten.

Druif speelt restaurantje en heeft voor papa een "kinderminuut"
D: Mama, als ik groot ben ga ik naar school he?
ik: Ja, de basisschool.
D: Nee, die andere.
ik: De middelbare school?
D: Ja, de middenbasisschool! En daarna?
... ik: Nou, sommige mensen gaan dan niet meer naar school, of je gaat naar de universiteit of zoiets.
D: Ja! Ik wel hoor, ik ga daar naar toe.
Dan weten we het maar alvast. ;-)

Ik zeg tegen Druif dat ze nog 2 hapjes moet eten; snijdt ze een stukje kip in tweeën en stopt die allebei in haar mond...

"Even kijken hoe lang ik ben" zegt Druif. En stapt op de weegschaal.

Druif kijkt naar de kerstboom en verzucht voor de zoveelste keer dat ie "prachtig" is. Vervolgens kijkt ze me aan en vraagt droog: "en wat doen we er nu mee?"

"Mama, hoe schrijf je lieve kerstman? Dan ga ik hem een brief schrijven dat hij nog niet hoeft te komen, want er ligt geen sneeuw."

2 opmerkingen: