Pagina's

vrijdag 20 januari 2012

Nore.

Een goede vriendin van mij beviel vorige maand van een prachtige dochter, met de prachtige naam Nore. Naast dat ik ontzettend blij ben dat alles is goed is gegaan en zij nu kunnen genieten van twee mooie meiden (de oudste van de leeftijd van Druif, dikke vriendinnen), vind ik de naam extra bijzonder.

Als Spruit een meisje was geweest, hadden we hem (haar dus) Nora genoemd. En aangezien wij het bij twee kinderen houden zal er hier nooit een Nora komen. (zeg eens eerlijk, hoeveel van jullie dachten "zeg nooit nooit" :-) ) Wat ik erg jammer vind, want ik vind het een héle mooie naam. Wel heel leuk dus, dat er in de omgeving een bijna-naamgenootje rond zal kruipen.

Het kraamcadeau had ik maanden geleden al bedacht. En de stof al sinds september in huis. Maar zoals bekend was de creativiteit en de energie hier de laatste maanden ver te zoeken. Dus lag de stof, samen met de plannen, nog steeds op de plank, toen Nore werd geboren. Het voordeel daarvan was dan weer, dat ik de omslagdoek, want dat is het geworden, aan geslacht en naam kon aanpassen!

Ik weet het, de foto is belabberd, genomen met kunstlicht. Het doet ook echt geen recht aan de werkelijkheid. Maar ik was zo blij dat het dan toch af was, dat het direct in de verpakking en het postpakket ging. Een omslagdoek van heerlijk zacht, tweekleurig fleece, ecru en taupe, de kleuren van de babykamer. Met een paars biasband en een bijpassend labeldoekje. (kon het niet laten!)



Al meegedaan aan de giveaway?

1 opmerking: