Pagina's

donderdag 20 september 2012

Badkamer.


 Inmiddels is het al weer een paar maanden terug en genieten wij elke dag van onze fijne badkamer, maar begin juni zag die ruimte er nog zo uit:
 
Compleet gestript, muren kaal, plafond eruit, vloer eruit. U ziet hier nog enkel draagbalken en het plafond van de werkkamer er onder. En mijn man, die hard aan het werk is. Want het slopen deden we zelf, samen. Slopen is mijn favoriete klus dus daar ik doe ik graag aan mee.
 
Het opbouwen lieten we dit keer doen door een aannemer. Het heeft even wat gereken en gepuzzel gekost, maar het lukte gelukkig. In zo'n oud huis als het onze met gare leidingen geen overbodige luxe. Bovendien moest er een afvoer voor een toilet aangelegd worden. We hadden er 'slechts' één, in de hal. In een gezin met vier is een tweede toilet toch wel erg prettig.
 
En dan nu de foto's!
 
 



 
Een heerlijke inloopdouche. Druif en Spruit gaan nog het liefst languit op vloer liggen, onder de grote straal. En een ondiepe maar lekker brede wasbak.


De paneeldeur met twee kleuren is als een soort laatste herinnering aan de vorige bewoners. Zij hadden elke deur in huis (élke) in twee verschillende kleuren geschilderd. Hier is dat nog relatief neutraal, zwart met grijs. De overige deuren waren in alle combinaties die een mens maar kan verzinnen; goud met rood, paars met geel, groen met geel, blauw met rood. Dat gold ook voor de kozijnen, allemaal. En dan op elke muur een ander behangetje. Bloemig en kleurig. Vrolijk was het zeker, maar toch iets te hysterisch naar onze smaak. Inmiddels is het grotendeels wit. Met groen, grijs en antraciet. Dat klinkt bijna saai, maar ik vind het wel lekker rustig.


 
Eén van de grote pluspunten van dit huis. Vanuit bijna elke kamer een heerlijk uitzicht! Bovenstaande is wat ik zie als ik in bad zit. Het folie voor het raam is eigenlijk jammer, maar wel nodig. Anders kun je zittend op het toilet zwaaien naar de buurman als die in zijn tuin zit. We hebben een goede band met de buren hoor, maar dat vonden we nou ook weer niet nodig. :-)

 
Zitten in bad dus, want liggen in dat bad(je) kan niet languit. Dat vind ik geen enkele probleem, want hoewel ik het heerlijk vind om soms de dag af te sluiten met een warm bad, moet dat vooral niet lang en niet languit. Dit bad is ideaal, het past in de badkamer, de kindjes kunnen er samen nog makkelijk in, het is zo vol en ik zit er eerlijk gezegd lekkerder in dan in ons oude bad. Daar gleed ik elke keer weg, zo groot was dat. Bovendien moesten we toen douchen in bad, dat we dat nu apart hebben vind ik erg prettig.

 
En dit ben ik, foto's makende van onze heerlijke badkamer. In een zelfgemaakt jurkje trouwens. Eén van de allereerste. Inmiddels behoorlijk versleten en alleen nog geschikt voor dagen thuis. Maar het zit nog zo lekker!
 


5 opmerkingen:

  1. Mooi hoor, dat was een hele klus! Ook leuk jurkje, mooie print.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende badkamer hebben jullie zeg! Maar wat een werk zal dat geweest zijn. Complimenten! Jurkje is ook mooi trouwens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige badkamer met onwijs veel licht! Heerlijk daar hou ik wel van ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie badkamer! En wat een leuk motief; je jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen